Informacje o pryszczycy

Rolnicy poszkodowani przez suszę otrzymają wsparcie – to już pewne

Producenci rolni oraz prowadzące gospodarstwa rolne rodziny oraz osoby fizyczne, w których gospodarstwach powstały w wyniku suszy w 2024 r. szkody – będą mogli wnioskować o wsparcie. Rada Ministrów 1 kwietnia 2025 r. przyjęła przepisy w tej sprawie. Wnioski o pomoc będzie przyjmować Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) do 16 kwietnia 2025 r.

pomoc suszowa dla rolników

Wsparcie finansowe – kto może otrzymać?

W związku z przyjętym przez Radę Ministrów 1 kwietnia 2025 r. rozporządzeniem – pomoc otrzymają:

  1. Producenci rolni, których szkody zostały obliczone za pomocą publicznej aplikacji i wynoszą powyżej 30 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym z ostatnich trzech lat poprzedzających rok wystąpienia suszy.

Stawki pomocy:

  • 3000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na której wystąpiły szkody w wyniku suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 70 proc. plonu;
  • 2000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na której wystąpiły szkody w wyniku suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 50 proc. i mniej niż 70 proc. plonu;
  • 1000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na której wystąpiły szkody w wyniku suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 30 proc. i mniej niż 50 proc. plonu.

Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

  • 80 proc. kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia 2022/2472;
  • 90 proc. kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Pozostałe zasady:

  • W przypadku gdy łączna wysokość pomocy oraz pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów wraz z odszkodowaniem z zakładu ubezpieczeń przekraczałaby kwotę pomocy, udziela się w wysokości stanowiącej różnicę między kwotą a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań.
  • Pomoc nie przysługuje, jeżeli łączna kwota pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań przekracza kwotę.
  • Pomoc pomniejsza się o 50 proc., jeżeli w gospodarstwie rolnym, w którym wystąpiły szkody spowodowane wystąpieniem w 2024 r. suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, co najmniej 50 proc. powierzchni upraw rolnych uprawianych w plonie głównym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, nie było ubezpieczonych od ryzyka suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarczych.

Do wniosku o pomoc dołączyć trzeba:

  • uwierzytelniony przez producenta rolnego wydruk protokołu oszacowania szkód, wraz z informacją o powierzchni upraw rolnych, na której powstały szkody spowodowane wystąpieniem w 2024 r. suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich;
  • kopię polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej zawarcie umowy ubezpieczenia upraw rolnych;
  • kopie dokumentów potwierdzających wysokość otrzymanego odszkodowania z zakładu ubezpieczeń.
  1. Rodzina lub osoba fizyczna niepozostająca w związku małżeńskim – którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w prowadzonych przez nich gospodarstwie rolnym w rozumieniu przepisów o podatku rolnym szkód spowodowanych wystąpieniem w 2024 r. suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały obliczone za pomocą publicznej aplikacji i wynoszą co najmniej 15 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej w tym gospodarstwie rolnym z trzech ostatnich lat poprzedzających rok, w którym wystąpiły szkody. Wysokość pomocy wynosi 3000 zł.

Pomoc jest udzielania, jeżeli:

  • szkody spowodowane wystąpieniem w 2024 r. suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich spowodowały obniżenie dochodów z produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym w wysokości co najmniej 6 400 zł zgodnie z protokołem oszacowania szkód albo kalkulacją oszacowania szkód.

Pomoc przysługuje rodzinie, w której:

  • co najmniej jedna osoba prowadzi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym;
  • co najmniej jednej osobie został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Pomoc przysługuje osobie fizycznej niepozostającej w związku małżeńskim, która:

  • prowadzi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym;
  • ma nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Do wniosku dołącza się:

  • wydruk protokołu oszacowania szkód albo kalkulacji oszacowania szkód – uwierzytelnione przez członka rodziny albo przez osobę fizyczną ubiegających się o pomoc;
  • zgodę – w przypadku, gdy gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym jest przedmiotem współwłasności.

Równowartość kwoty 3. i 4. raty podatku rolnego – kto może otrzymać?

Pomoc w postaci równowartości kwoty 3. i 4. raty podatku rolnego przysługuje producentowi rolnemu, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych, które zostały obliczone za pomocą publicznej aplikacji i wynoszą powyżej 30 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym z ostatnich trzech lat poprzedzających rok wystąpienia suszy.

Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

  • 80 proc. kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej, obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia 2022/2472;
  • 90 proc. kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej, obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Do wniosku dołącza się:

  • uwierzytelniony przez producenta rolnego wydruk protokołu oszacowania szkód;
  • kopię polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej zawarcie umowy ubezpieczenia upraw rolnych;
  • kopię decyzji ustalającej wysokość podatku rolnego na 2024 r., o której mowa w art. 6a ust. 6 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym;
  • kopie dokumentów potwierdzających wysokość otrzymanego odszkodowania z zakładu ubezpieczeń.

Średnia roczna produkcja roślinna – czym jest?

Średnia roczna produkcja roślinna jest ustalana na podstawie danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – Państwowego Instytutu Badawczego o średniej wielkości produkcji roślinnej udostępnianych przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi na stronie internetowej urzędu obsługującego tego ministra.

Nabór wniosków o pomoc w ARiMR

Wnioski o pomoc w ramach wymienionych programów pomocowych będzie można składać do 16 kwietnia 2025 r. na formularzu opracowanym przez ARiMR i udostępnionym na jej stronie internetowej.

Obrońmy się przed pryszczycą

W związku z wykryciem na Słowacji kolejnych przypadków pryszczycy (FMD) Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przypomina, że jest to choroba zakaźna, która dotyczy parzystokopytnych zwierząt gospodarskich i dzikich. Szczególnie wrażliwe są na nią bydło, świnie, owce i kozy.

zdjęcia zwierząt hodowlanych

Źródłami zakażenia mogą być chore zwierzęta, ich ślina, mleko, mięso i przetwory, odpadki kuchenne, skóra, wełna, nasienie, zarodki, odchody. Ponadto zagrożenie mogą stanowić również pasza, woda, żłoby, podłogi, pastwiska, środki transportu czy ręce i odzież obsługi.

Szanowny Hodowco!

Chroń swoje gospodarstwo przed dostępem osób trzecich, obcych zwierząt i nie stosuj pasz niewiadomego pochodzenia. Przestrzegaj też zasad bioasekuracji.

Pamiętaj o niezwłocznym zawiadomieniu organów Inspekcji Weterynaryjnej w przypadku wystąpienia objawów chorobowych, takich jak gorączka, nadmierne ślinienie, pęcherze
i owrzodzenia w okolicach pyska i racic, a także nagłych padnięć.

Śledź komunikaty Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi: https://www.gov.pl/web/rolnictwo i
Głównego Inspektoratu Weterynarii: https://www.wetgiw.gov.pl/.

Do tej pory w Polsce nie stwierdzono ognisk pryszczycy.

Nabór 2025 – Pomoc dla pszczelarzy do przezimowanych rodzin pszczelich

Do 31 maja 2025 r. ARiMR przyjmuje wnioski o pomoc finansową dla pszczelarzy do przezimowanych rodzin pszczelich.

ARiMR od 1 kwietnia 2025 r. do 31 maja 2025 r. przyjmuje wnioski o pomoc finansową dla pszczelarzy będących podmiotami prowadzącymi działalność nadzorowaną w zakresie utrzymywania pszczół wpisanych do rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.

To już piąty taki nabór realizowany przez ARiMR.

W przypadku złożenia wniosku po dniu 31 maja 2025 r. nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.

BENEFICJENTEM POMOCY MOŻE BYĆ PSZCZELARZ

Pomoc będzie udzielana na podstawie § 13zf rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.).

Zgodnie z ww. przepisami beneficjentem pomocy może być pszczelarz:

  1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, tzw. numer EP
  2. który prowadzi działalność nadzorowaną w zakresie utrzymywania pszczół wpisanych do rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.

DO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ

  1. wydane w 2025 roku zaświadczenie powiatowego lekarza weterynarii właściwego ze względu na miejsce prowadzenia pasieki o wpisaniu pszczelarza do rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierzątoraz o liczbie pni pszczelich,
  2. zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis – o ile w treści wniosku nie złożono oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis,
  3. w przypadku braku tzw. numeru EP, należy do wniosku dołączyć wypełniony i podpisany wniosek o wpis do EP.

Informację w sprawie zasad uzyskiwania numerów identyfikacyjnych w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, można znaleźć pod adresem: https://www.gov.pl/web/arimr/ewidencja-producentow  – dotyczy wnioskodawców, którzy nie posiadają takiego numeru.

SKŁADANIE WNIOSKÓW

Wnioski można składać:

  • osobiście w Biurze Powiatowym ARiMR,
  • za pośrednictwem platformy ePUAP,
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl,
  • lub wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego (np. Poczta Polska).

Jeżeli wniosek o udzielenie pomocy finansowej składany jest za pośrednictwem platformy ePUAP lub usługi mObywatel.gov.pl przy wykorzystaniu funkcji „Pismo ogólne do urzędu”, to należy pamiętać, że w takiej sytuacji konieczne jest odrębne podpisanie przez Wnioskodawcę, podpisem elektronicznym:

Za datę złożenia wniosku uważa się:

  1. w przypadku osobistego złożenia wniosku w kancelarii BP – datę dostarczenia wniosku do kancelarii BP;

lub

  1. w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego (np. Poczta Polska) – datę nadania przesyłki (data stempla);

lub

  1. w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP lub za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl – datę jego nadania.

W przypadku złożenia wniosku po dniu 31 maja 2025 r. nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.

UDZIELANIE POMOCY

Stawka pomocy wynosi 50 zł na jedną przezimowaną rodzinę pszczelą.

Wysokość pomocy, ustala się jako iloczyn liczby przezimowanych rodzin pszczelich oraz stawki pomocy na jedną przezimowaną rodzinę pszczelą.

Budżet programu wynosi 80 mln zł.

W przypadku, gdy ze złożonych wniosków będzie wynikało, że zapotrzebowanie na pomoc przekracza łącznie kwotę 80 mln zł do obliczenia wysokości tej pomocy zostanie zastosowany współczynnik korygujący. Współczynnik korygujący stanowi iloraz kwoty 80 mln zł i kwoty równej zapotrzebowaniu na tę pomoc wynikającej ze złożonych wniosków.

Pomoc będzie wypłacana na rachunek pszczelarza wskazany w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Dlatego istotne jest, aby dane dotyczące rachunku w ww. systemie ewidencji producentów były aktualne.

Pomoc, ma charakter pomocy de minimis w rolnictwie i będzie udzielana zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz przepisami o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

BENEFICJENT POMOCY NIE MOŻE BYĆ PRZEDSIĘBIORSTWEM OBJĘTYM SANKCJAMI PRZYJĘTYMI PRZEZ UE, W TYM MIĘDZY INNYMI:

  • osobą, podmiotem lub organem wyraźnie wymienionym w aktach prawnych nakładających te sankcje;
  • przedsiębiorstwem będącym własnością osób, podmiotów lub organów, w które wymierzone są sankcje przyjęte przez UE, lub kontrolowanych przez takie osoby, podmioty lub organy; ani
  • przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w sektorach przemysłu, w które wymierzone są sankcje przyjęte przez UE, o ile pomoc ta utrudniałaby osiągnięcie celów odpowiednich sankcji.

DODATKOWE INFORMACJE

Wszelkie pytania dotyczące naboru wniosków o pomoc finansową dla pszczelarzy będących podmiotami prowadzącymi działalność nadzorowaną w zakresie utrzymywania pszczół wpisanych do rejestruo którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, należy kierować do właściwych miejscowo palcówek ARiMR (dane kontaktowe: https://www.gov.pl/web/arimr/oddzialy-regionalne-i-biura-powiatowe); pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.

Materiały

Wniosek o pomoc do przezimowanych rodzin pszczelich w formacie Excel

Wniosek o pomoc do przezimowanych rodzin pszczelich w formacie PDF

Instrukcja wypełniania wniosku

„Racjonalne nawożenie trwałych użytków zielonych” – zachęcamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line

Zachęcamy rolników, pracowników stacji chemiczno-rolniczych oraz doradców rolnych do udziału w bezpłatnym szkoleniu „Racjonalne nawożenie trwałych użytków zielonych”. Szkolenie odbędzie się 26 marca 2025 r. w formie on-line. Jego organizatorem jest Instytut Technologiczno-Przyrodniczy – Państwowy Instytut Badawczy (ITP-PIB).

Racjonalne nawożenie trwałych użytków zielonych

Szkolenie jest realizowane w ramach zadania 3 dotacji celowej, realizowanego w 2025 r. przez ITP-PIB, a zlecanego przez MRiRW.

Informacje organizacyjne

Szkolenie jest dostępne pod linkiem.

Dokładny termin: 26 marca 2025 r. (środa) w godzinach 10:00-13:00.

Ważne!

Osoby, które nie mogą wziąć udziału w szkoleniu 26 marca, informujemy: w 2025 r. odbędą się jeszcze trzy dodatkowe szkolenia on-line „Racjonalne nawożenie trwałych użytków zielonych”.

Zakres szkolenia

Tematy szkolenia „Racjonalne nawożenie trwałych użytków zielonych” to:

  • dostosowanie terminów nawożenia trwałych użytków zielonych do aktualnych warunków agrometeorologicznych;
  • nawożenie mineralne TUZ w różnych systemach użytkowania;
  • wyniki prac prowadzonych w ITP-PIB nad doskonaleniem planów nawożenia TUZ azotem, w aspekcie wymagań Dyrektywy Azotanowej.

Nabór wniosków o płatności bezpośrednie

Wypełnij wniosek u doradcy Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego!

Komunikat

Obowiązkowe szkolenia dla rolników, którzy ubiegają się o płatność dobrostanową za 2024 r. Nieukończenie tego szkolenia skutkuje nałożeniem na rolnika kary w wysokości 30% płatności dobrostanowej, jaka przysługiwałaby mu za realizację zobowiązań w ramach ekoschematu Dobrostan zwierząt!

Jeśli realizujesz ekoschemat dobrostanu zwierząt i jeszcze nie ukończyłeś obowiązkowego dla Ciebie szkolenia pn. „Metody ograniczające stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej – szkolenie dla beneficjentów ekoschematu Dobrostan zwierząt” wejdź na stronę:

www.sdr.modr.mazowsze.pl

Szkolenie jest dostępne w formie szkolenia stacjonarnego, ekranowego (e-learningowego) i webinarium.

Szkolenie należy odbyć do 14 marca 2025 roku.

Odbycie tego szkolenia jest warunkiem uzyskania pełnej płatności dobrostanowej. Nieukończenie tego szkolenia skutkuje nałożeniem na rolnika kary w wysokości 30% płatności dobrostanowej, jaka przysługiwałaby mu za realizację zobowiązań w ramach ekoschematu Dobrostan zwierząt.

Zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia pt. „Metody ograniczające stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej – szkolenie dla beneficjentów ekoschematu Dobrostan zwierząt” rolnik składa za pomocą systemu teleinformatycznego ARiMR albo kierownikowi biura powiatowego w terminie do dnia 21 marca 2025 roku.

Link do logowania do PUE:
https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Proces dodawania załączników został opisany w Instrukcji wypełniania wniosku w aplikacji eWniosekPlus
https://www.gov.pl/web/arimr/instrukcja-wypelniania-wniosku-w-ewniosekplus
(Materiały > 16_Dokumenty_uzupełniajace_2024_wersja_02.pdf > 2.1. Załączniki niemerytoryczne > Z0314 Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dotyczącego ograniczenia stosowania antybiotyków w chowie zwierząt).

Masz pytania – zgłoś się do doradcy Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego.

Obowiązkowe szkolenie dla rolników z zakresu metod ograniczających stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej

Wszyscy rolnicy realizujących ekoschemat: Dobrostan zwierząt i wnioskujący o przyznanie płatności dobrostanowej za 2024 r. zobowiązani są do odbycia bezpłatnego, jednorazowego szkolenia z zakresu metod ograniczających stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej.krowy na pastwisku

Organizatorzy  i formy szkoleń

Szkolenia organizują: Centrum Doradztwa Rolniczego (CDR) i wojewódzkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego (ODR).  Szkolenia są dostępne w trzech formach:

  • ekranowej, w której rolnik sam przechodzi szkolenie dostępne on-line; ta forma szkolenia dostępna jest 24 h/7 dni w tygodniu,
  • webinarium –  prowadzone on-line przez trenera (przeszkolonego doradcę),
  • stacjonarnie w ODR.

Dostęp do szkolenia ekranowego i informacje o terminach webinariów i szkoleń stacjonarnych są dostępne pod adresem https://szkoleniadlarolnika.pl/

Po ukończeniu szkolenia rolnik otrzyma zaświadczenie, które  trzeba złożyć do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w terminie do 21 marca 2025 r.

Ważne

Ukończenie i udokumentowanie odbycia szkolenia jest warunkiem uzyskania płatności dobrostanowej w pełnej wysokości.

NOWY SPOSÓB NA POZYSKIWANIE INFORMACJI O ZWIERZĘTACH

aplikacja IRZplus

W aplikacji IRZplus, w związku z licznymi postulatami rolników i organizacji rolniczych, udostępniona została funkcjonalność Informacja o zwierzęciu. Dzięki niej posiadacze bydła, owiec, kóz, jeleniowatych i wielbłądowatych mogą samodzielnie wygenerować i wydrukować dane dotyczące zwierząt. Co ma istotne znaczenie w przypadku obrotu nimi.

Przypominamy, że używanie paszportów bydła na terenie kraju zniosła Ustawa z 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt.

Instrukcja – otwórz

ZGŁOSZENIE WYPADKU PRZY PRACY ROLNICZEJ W KRUS

Wypadek przy pracy rolniczej zgłaszamy do KRUS jak najwcześniej, bez zbędnej zwłoki, tj. do 14 dni od zdarzenia.

Pamiętaj:
późne zgłoszenie wypadku i związany z tym brak możliwości ustalenia jego okoliczności, mogą skutkować odmową prawa do jednorazowego odszkodowania z tytułu uszczerbku na zdrowiu lub śmierci wskutek wypadku przy pracy rolniczej.

Kto i jak może zgłosić wypadek? – Zgłoszenia wypadku może dokonać ubezpieczony poszkodowany lub inna osoba, bezpośrednio w siedzibie PT KRUS w Płocku lub za pośrednictwem operatora pocztowego, telefonicznie bądź poprzez platformę ePUAP lub portal eKRUS.

Placówka Terenowa KRUS w Płocku, ul. Otolińska 25, tel. 24 267 44 25, plock@krus.gov.pl

Zgłoszenie wypadku przy pracy rolniczej w KRUS

INFORMACJA NT. WYDANIA INFORMACJI O ŚREDNIEJ ROCZNEJ LICZBIE DJP ZWIERZĄT/LICZBIE ŚWIŃ W GOSPODARSTWIE

logo ARiMR 30 lat

Szanowni Państwo,

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Biuro Powiatowe w Płocku zachęca do składania Wniosku o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP zwierząt/liczbie świń w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej za pośrednictwem aplikacji IRZplus.

Ścieżka postępowania:

  • arimr.gov.pl
  • Systemy teleinformatyczne ARiMR
  • IRZ plus -> przejdź do IRZplus irz.arimr.gov.pl -> logowanie do serwisu IRZplus (podajemy login i hasło ->zaloguj)
  • utwórz nowy dokument
  • DJP3 – wniosek o wydanie informacji o DJP – podatek akcyzowy
  • Wypełniamy pola w zgłoszeniu: numer producenta, rok 2023 (w zaświadczeniu system oblicza średnią roczną liczbę DJP w gospodarstwie za rok ubiegły), opcjonalnie zgodę na kontakt telefoniczny oraz numer telefonu oraz preferowany sposób odbioru odpowiedzi
  • Zaświadczenie zostanie przekazane do producenta zgodnie z zaznaczonym we wniosku sposobem odbioru odpowiedzi.

 Kierownik Biura Powiatowego

– Grzegorz Szykulski-